Jumanji (1995)

Click (2006)

Genre : Familie/Avontuur
Land
: USA

Cast :
Robin Williams : Alan Parrish
Kirsten Dunst : Judy Shepherd
Bradley Pierce : Peter Shepherd

Regisseur :
Joe Johnston

Korte Inhoud
Alan Parrish zit reeds 26 jaar gevangen in het bordspel Jumanji. Doordat twee kinderen het spel terug oprakelen en spelen, komt hij terug vrij. Maar zogauw hij terug verschijnt, is hij genoodzaakt om het spel terug te spelen waardoor de stad overspoelt wordt door creaturen uit de jungle. Nu is het zijn taak om hier een halt aan toe te roepen.
Mijn mening
Na jaren nog eens terug gezien. Ik vond dat toen in de tijd een schitterende , onderhoudende (kinder)film. Zeker door het acteerwerk van Robin Williams op zijn ADHD-manier. Altijd een spring-uit-het-doosje figuur dat ongelofelijk druk kan doen. De special effecten zijn naar de huidige standaard een beetje gedateerd (die apen zien er niet uit), maar vind ik eigenlijk niet echt storend. Het verhaal blijft knap in elkaar gestoken en als mijn ukkies wat groter zijn, ga ik er samen met hun naar kijken.
Misschien is hun reacte : "Jezus Pa , wat een flauw gedoe is me dat .... "
Jeugd van tegenwoordig :) 
Het verdict : 7,5 / 10
Links : IMDB , Moviemeter


 
Share on Google Plus

About Peter Pluymers

I'm Peter, 49 years and living in Belgium. I'm married with Veronika and together we have two lovely kids , Karolien (5y) and Filip (3y) I'm a big movie-fan. That's why I created a blog on blogger. It's fun writing for it. This is the adress and here you'll find the English version. Day by day you'll see new movies being added to it. A suggestion or a correction is always welcome, since my English isn't that perfect :)
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 reacties :

Een reactie posten