Public Enemies (2009)

 English HereKorte Inhoud
Dit is het verhaal van de laatste levensjaren van de beruchte bankovervaller John Dillinger. Zijn verblijfplaats in de jaren '30 was Chicago dat hij onveilig kon maken zonder veel hinder te hebben van de autoriteiten. Daar ontmoet Billie Frechette waarop hij vreselijk verliefd wordt. Parallel hiermee ontmoeten we Melvin Purvis, de FBI agent die uiteindelijk Dillinger zal arresteren.

Genre : Misdaad
Land
: USA


Cast :
Johnny Depp : John Dillinger
Christian Bale : Melvin Purvis
Marion Cotillard : Billie Frechette

Regisseur :
Michael Mann

Mijn mening

Onlangs nog "Gangster Squad" gezien en deze stond nog te wachten. Johnny Depp in een gangsterfilm. Ik veronderstelde dus dat door zijn inbreng, de invalshoek van zo'n film wel eens zou kunnen verrassen. De openingsscène deed me wel eventjes rechtzitten en bij mij kwam de gedachte op "Dit gaat een must-see film worden!


Maar dan gleed het af in een banaal gangsterverhaal, ondanks dat het over de legendarische en befaamde John Dilinger gaat, dat verweven wordt met de romance met Billie Frechette (Marion Cotillard).


Wat volgt is een verhaal dat van de hak op de tak springt, met soms bijna belachelijke scenes zoals het vuurgevecht in de bossen waar ze zich schuilhielden. Dat daar nog bomen recht stonden naderhand is voor mij een raadsel.


Of ook nog : John Dillinger, de meest gezochte gangster, die bij het arresteren van zijn vriendin zenuwachtig langs de straat loopt waar dozijnen agents staan en er is dus echt "niemand" die hem herkende! Uiteindelijk is het geen "Once Upon a Time in America" of "Goodfellas" en zeker geen "The Untouchables", maar ik heb er wel met plezier naar gekeken !


Het verdict : 6 / 10
Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.