Source Code (2011)

Genre : SF/Thriller
Land
: USA

Cast :
Jake Gyllenhaal : Colter Stevens
Vera Farmiga : Colleen Goodwin
Michelle Monaghan : Christina Warren

Regisseur :
Duncan Jones

Korte Inhoud
Colter Stevens wordt met een schok wakker in een trein op weg naar Chicago. Hoewel de passagiers hem lijken te kennen heeft hij geen idee waar - of wie - hij is. Het laatste wat hij zich herinnert is een helikoptermissie in Afghanistan. Nu zit hij in het lichaam van iemand anders, maar voor hij iets kan doen vernietigt een bomexplosie het complete treinstel en alle passagiers...
Mijn mening 
Dit was nog eens een verfrissende , leuke en boeiende film. Een beetje een mix van "Groundhog Day" en "Inception" nl. het steeds weerkeren van dezelfde sequentie opgeroepen uit de laatste 8 minuten uit iemand zijn herinnering voor het sterven. Verschil met "Inception" is dat dit niet zo ingewikkeld in elkaar zit, want van de laatste film snap ik nog steeds geen reet.
Gyllenhaal vond ik eigenlijk schitterend in deze vertolking.Je ziet hem naarmate de film vordert, groeien in de taak die hem is opgelegd. Het einde vond ik dan weer een beetje klef, maar de paradox dat er uit die droomstatus of parallelle droomwereld, een link werd gelegd met de huidige realiteit vond ik wel , uiteraard niks nieuws, maar toch leuk gevonden. Een SF pur sang en het kenmerk van een SF is dat iedereen er een eigen mening,verklaring of betekenis in kan vinden, maar uiteindelijk het toch maar doodsimpel SF is.

Het verdict : 6,5 / 10
Links : IMDB , Moviemeter


Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.