Fright Night (2011)

 English HereKorte Inhoud
Een "remake" van de originele film uit 1985. Een tiener, Charley Brewster, ontdekt dat zijn buurman een vampier is die verantwoordelijk is voor een reeks sterfgevallen de laatste tijd. Wanneer niemand hem gelooft, roept hij de hulp in van Peter Vincent, een zogezegde expert op vampieren gebied.

Genre : Horror/Komedie
Land
: USA


Cast :
Anton Yelchin : Charley
Colin Farrell : Jerry
David Tennant : Peter Vincent

Regisseur :
Craig Gillespie

Mijn mening

Vampieren.... Ze hebben me nooit bekoord eigenlijk. Ik vind het irritante bijtertjes en het feit dat ze de heilzame werking van een goed dekkende zonnecrème factor 100 nog niet ontdekt hebben, zegt genoeg over hun IQ.


Dat terzijde. Ik denk dat ik in mijn ver verleden de originele gezien heb, maar kan me daar eigenlijk niks van voor de geest halen. Als ik dan deze remake bekijk valt me als eerste op dat de SE's niet zo bijster up-to-date zijn voor deze tijd. Daarbij vond ik de verschijningen van de vampiers eerder op Critters lijken.


Voor mij scoorden dan Collin Farrell als coole play-boyachtige vampier en David Tennant als Las Vegas showbeest die zich transformeert als ultieme vampierenkenner en -bestrijder, hoge ogen. Anton Yelchin's prestatie vind ik dan weer ondermaats in vergelijking met deze in "Odd Thomas". Zijn vriendinnetje in Odd Thomas was dan weer een lekkerder snoepje dan Poots hier. Onbegrijpelijk ook dat hij haar avances negeert en meer interesse heeft voor het bespieden van de buurman. Tieners van tegenwoordig. De kleine bijrollen van Dave Franco en Reid Ewing vond ik dan weer schitterend. Echt 2 super coole high-school binken waar de dommigheid vanaf druipt. Vooral Ewing met zijn 2-lettergrepige gemurmel.


Voor de rest volgde het verhaal het stramien van de meeste vampierenfilms. Niks nieuws onder de zon dus ... ooops



Het verdict : 5 / 10
Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.