Welcome to the Punch (2013)

 English HereKorte Inhoud
Jacob Sternwood, een ex-crimineel, wordt gedwongen terug te keren naar Londen wanneer zijn zoon betrokken is bij een overval die vreselijk verkeerd afloopt. Dit geeft de verbeten rechercheur Max Lewinsky een laatste kans om de man waar hij altijd achteraan heeft gezeten op te pakken. 

Genre : Actie/Misdaad
Land
: UK/USA


Cast :
James McAvoy : Max Lewinsky
Mark Strong : Jacob Sternwood
Andrea Riseborough : Sarah Hawks

Regisseur :
Eran Creevy

Mijn mening
 
Een hardnekkige politieagent
Een topcrimineel
Weeral door de mazen geglipt
Corruptie op politieniveau en politiek niveau
Politiek spelletje voor topbaantje
Politieagent en crimineel hand in hand tegen de corruptie
Goede politieagent laat topcrimineel terug lopen



Dat is het zowat in een notendop. Weeral een politie-thriller met de standaard gegevens en niks wereldschokkends. De openingsscène vond ik wel sterk qua uitzicht. Maar hier had ik ook een gevoel alsof het iets futuristisch ging zijn , met die grote glasachtige gebouwen en die totaal verlaten straten.

Mark Strong vond ik dan wel enorm sterk in zijn rol als bikkelharde intellectuele top misdadiger. Qua karakterkop evenaart hij Statham bijna. Daarnaast vond ik het samenspel en dialogen tussen Max en Sarah verfrissend en humorvol.

 
Daniel Mays weet ook zijn rollen uit te pikken want juist zoals in "The Bank Job" (recent gekeken) legt hij hier weer het loodje er bij neer. Maar in het algemeen was het maar een slappe bedoening en een flinterdun verhaaltje. En hoogst irritant vind ik altijd de hoeveelheid munitie dat afgeschoten wordt en de hoeveelheid missers.


Het verdict : 2 / 10
Links : IMDB , Moviemeter     


Welcome to the Punch (2013) on IMDb

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.