Hours (2013)

 English HereKorte Inhoud

Een vader vecht voor het leven van zijn pasgeboren dochtertje terwijl de orkaan Katrina nadert.
Genre
: Drama
Land
: USA


Cast :
Paul Walker : Nolan
Genesis Rodriguez : Abigail
Judd Lormand : Glenn

Regisseur :
Eric Heisserer

Mijn mening


Liefhebbers van minimalistische films zouden deze film de hemel in prijzen. Met Paul Walker in de hoofdrol zal dit natuurlijk niet gebeuren. Het gegeven is redelijk beperkt : een pasgeboren baby , een moeder die bezwijkt bij de geboorte, een vader die wezenloos achterblijft, een beademingstoestel in een kinderkamertje van een paar vierkante meters, een aankomende zware storm en een noodbatterij die natuurlijk niet naar behoren werkt. En daar vul je dan een hele film mee.


Een beetje morbide om deze film uit te kijken na het heengaan van Paul Walker. Puur toevallig zaterdagmiddag opgezet omdat deze nog in het rijtje "te kijken films" stond. En dan na het tragische nieuws verder gekeken op zondagmiddag. Ik ben verre van fan van Paul Walker. De “The Fast & The Furious” serie films is niet aan mij besteed. Ik ben niet zo'n autofanaat en het bekijken van blitse driftende bolides is niet mijn ding. Dat heeft hetzelfde effect op mij als een film dat de hele tijd over schitterende schaaktactieken zou gaan. "Vehicle 19" vond ik ook maar een flutfilm en "Pawn Shop Chronicle" heb ik na 20 minuten afgezet omdat het me danig op mijn zenuwen begon te werken met dat hyperkinetisch gewauwel.


Maar "Hours" heeft me ontroerd en ondanks het minimale verhaal geboeid. En eerlijk gezegd, Walker toonde hier toch dat hij capabel was om een karakterrol neer te zetten. De strijd tegen de klok van een vader om het pasgeboren dochtertje kost wat kost in leven te houden. De radeloosheid,vermoeidheid,hoop en het immens verdriet door het verlies van zijn vrouw worden niet op een meesterlijke maar toch uitstekende manier vertolkt door hem. Gelukkig was het enigste rijdende voorwerp een ambulance met een lege batterij. In tegenstelling tot zijn eigen leven, kreeg deze film wel een happy end.

"Hours". Geen film waar je over kan zeggen dat het zo spannend was dat je op het puntje van je stoel zat. Maar wel een film dat aantoonde dat Walker meer was dan de blauwogige blitse knappe kerel die straalde wanneer hij kon rijden met een dure sportwagen. Iemand die ook wel een emotionele rol aankon. Spijtig dat hij niet meer zulke prestaties kan verwezenlijken. R.I.P. Paul Walker 


Het verdict 6 /10
Links : IMDB , Moviemeter

Hours (2013) on IMDb

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.