I Declare War (2012)

 English Here
Korte Inhoud
Bewapend met alleen maar takken,veel verbeelding en alleen enkele simpele regels, spelen een groep 12-jarigen een levendig spel van "Capture the Flag" in het bos. De grens tussen fantasie en realiteit vervaagt echter met de tijd. Het kinderlijk onschuldig spel wijzigt snel in een gevaarlijk iets, waarbij de grenzen van vriendschap verlegd worden naarmate de strijd voor de overwinning vordert.

Genre : Drama/Actie
Land
: Canada


Cast :
Siam Yu : Paul Kwon
Gage Munroe : P.K.
Michael Friend : Skinner

Regisseur :
Jason Lapeyre

Mijn mening

Ik vraag me eigenlijk af waar het element komedie eigenlijk kwam kijken. Ik kreeg eigenlijk eerder medelijden met een paar van de hoofdrolspelertjes. Ik vrees dat P.K. (Gage Munroe) en Skinner (Michael Friend) interessante studieobjecten voor aspirant kinderpsychologen zouden zijn en uiteindelijk wel degelijke psychologische bijstand mogen krijgen.


Uiteindelijk heb ik 90 minuten liggen kijken naar een filmische vertoning van een bosspel voor scouts leden. Maar dan uitgevoerd door een samenraapsel van jonge kereltjes die hun fantasie de vrije loop lieten. Het deed me soms wel aan "The Goonies" denken , maar dan zonder piratenschip en Chunk.


Op sommige momenten was het acteren wel erg irritant en amateuristisch. Het had alle eigenschappen van een low budget film : één en dezelfde locatie de hele tijd m.a.w. een heen en weer gehol in één of ander lokaal woud, geen enkel geldverslindende actiescènes of rekwisieten. Persoonlijk vond ik P.K. nu ook niet bepaald een schoolvoorbeeld van een leiderfiguur. Ik vrees eerder dat het ventje zich kan scharen bij de groep van meest gepeste jongetjes op school. 


Het concept is origineel. Het toont hoe kinderen de volwassen karaktertrekken zoals haat, jaloezie, liefde, trouw en vriendschap ervaren. In werkelijkheid zou dit ook naar gelijkaardige voorvallen kunnen leiden, spijtig genoeg. Alleen de uitwerking laat te wensen over en maakt van deze film een traag, saai en totaal geen emotioneel rakende film.


Het verdict 2 /10
Links : IMDB , Moviemeter


I Declare War (2012) on IMDb

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.