Bad Asses (2014)

 English HereKorte Inhoud
Frank heeft zijn droom waargemaakt door een buurthuis in het oosten van Los Angeles te openen waar hij jonge boksers begeleidt, zowel in de ring als erbuiten. Wanneer zijn gewaardeerde leerling Manny in de problemen komt met een slechte bende wordt hij gedood. Frank besluit hierop samen met zijn vriend Bernie wraak te nemen met de enige wapens die ze hebben, hun verstand en hun vuisten.

Genre
: Actie/Drama

Land : USA

Cast
:

Danny Trejo : Frank Vega
Danny Glover : Bernie Pope
Andrew Divoff ; Leandro Herrera

Regisseur
:

Craig Moss

Mijn mening

"I’d rather you stick a needle in my eye than insult me"

God wat was dit een vreselijk slechte film. Ongeacht of je er nu vanuit gaat dat dit eigenlijk niets anders is dan een slecht B-actiefilm waarbij je het zeker niet te serieus moet nemen, vind ik het een verschrikking en een draak van een film. Vreselijk acteerwerk (zelfs Danny Glover kon me niet bekoren), slechte vechtscènes, ongelofelijk ouderwetse SE’s en zo’n oersaaie humor dat zelfs een lachband niet zou werken. Wat kan je echter verwachten van iemand die films geregisseerd heeft met titels als : "Saving Ryan's Privates", "The 41-Year-Old Virgin Who Knocked Up Sarah Marshall and Felt Superbad About It" en "30 Nights of Paranormal Activity with the Devil Inside the Girl with the Dragon Tattoo". Ik heb zo’n idee dat Craig Moss meer energie en creativiteit heeft gestoken in het bedenken van deze filmtitels dan in het maken ervan. Dat Danny Trejo hierin meespeelt is ook wel een aanwijzing dat het niet over een hoogstaande film zal gaan. Als je zijn filmografie echter bekijkt, kan je alleen maar respect opbrengen voor de man. Is er eigenlijk een film waar hij niet in heeft gespeeld ? Alleen al 18 films in post-production op dit moment. Verbazingwekkend ! 


Zelf heb ik "Bad Ass" nooit gezien (en ik zal dit waarschijnlijk ook niet doen). De enige reden waarom ik deze dan toch gekeken heb is het feit dat Danny Glover meespeelde. Het leek dan ook wel op een poging om een “Lethal Weapon" vervolg te maken. Alleen alles wat “Lethal Weapon” zo uniek en onderhoudend maakte, ontbrak hier : geen flitsende actie, geen humor en geen aanstekelijke interactie tussen de beide hoofdrolspelers. Ik veronderstel dat het begin een uittreksel was uit “Bad Ass” waar we getuige zijn van hoe Frank Vega (Danny Trejo) een duo skinheads een lesje leert. Blijkbaar is dit voldoende om van hem een lokale held te maken en hem zelfs ere-lid te maken van de politie. Vega bezit een sportschool en de opkomende ster Manny heeft een niet al te gezonde nevenactiviteit nl. drugs verhandelen. Hij wordt op een avond gedood door het hoofd van deze drugsbende. Vega gaat, na smeken van Manny’s moeder, met de hulp van Bernie (Danny Glover) de rekening vereffenen met deze bende en weerwraak nemen voor de dood van zijn pupil die hij behandelde als zijn eigen zoon. 


Het script is zo voorspelbaar als iets. Je weet waar het naartoe gaat gaan en hoe het zal aflopen. Als ze bewust deze film zo gemaakt hebben om er een humoristische pulp actiefilm van te maken, dan zou ik het begrijpen. Maar ik vrees eerder dat het wel een beetje de bedoeling was om er een serieuze bedoening van te maken. Het engagement van een veteraan die zich buigt over probleemjongeren en deze een toekomstvisie wil geven. Jammer genoeg verviel het echter in een ongeloofwaardig verhaal. Het meest grappige in deze film waren de scheten van Glover.


Enkele dingen waar ik me echt aan ergerde. Danny Glover, een stokoude rondschuifelende man met een fobie waardoor hij zijn winkel niet durft te verlaten en die tevens een leveraandoening heeft, springt ineens ter hulp en staat er rond te zwieren met een hockeystick alsof hij de juist herboren Bruce Lee is. Ik ben er van overtuigd dat als je een ijspriem in je oog geramd krijgt, je even later niet goedgeluimd met een ooglapje rondloopt. De kans dat je een handgranaat vanuit een ronddenderende jeep zo gericht in een rondvliegende helikopter kunt gooien dat deze laatste opgeblazen wordt (met een ongelofelijk lelijk uitziende explosie), is minuscuul klein. En altijd moeten de met automatische geweren bewapende bendeleden nog vervaarlijk ermee rondzwaaien terwijl de politie met loeiende sirenes komt aanstormen. Ze staan er dan zo met een air van “Ik zie wel dat ze in aantocht zijn, maar ik blijf volhardend stoer doen.” En de ongelofelijk appetijtelijk uitziende moeder van Manny valt voor Vega. Onbegrijpelijk !


Ik kreeg een visioen van jaren 70 televisie feuilletons zoals “The A-team” bij het bekijken van deze film. Vreselijk ouderwets dus. Alleen zagen deze jaren 70/80 feuilletons er beter uit dan deze film.


Het verdict 2/10
Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.