How I live now (2013)

English Here ...

Genre
: Actie/Drama/Romantiek
Land : UK

Cast
:
Saoirse Ronan : Daisy
Harley Bird : Piper

George MacKay : Eddie
Tom Holland : Isaac

Regisseur : Kevin MacDonald

Korte Inhoud

De vijftienjarige Elizabeth uit New York wordt door haar vader en stiefmoeder naar familie in het Engelse platteland gestuurd. Daar ontmoet ze haar neven Osbert, Isaac en Edmond, nichtje Piper en haar tante Penn. Met deze mensen ontstaat na een moeizame start een speciale band. Ze wordt al snel verliefd op Edmond. Als de derde wereld oorlog uitbreekt, valt de familie na een evacuatie uiteen.



Mijn mening


“You just gotta take that bad thing.
You take it. You put it in a box.
You close the lid, you look up and you focus on your goal. Okay ?
Because that's what you have to do now.
You have to look up and focus on your goal ! “

Wat een indrukwekkende,beklijvende en toch wel deprimerende film. Een verfilming van de gelijknamige roman geschreven door Meg Rosoff. Ik had geen flauw idee waarover deze film zou gaan. De eigenlijke reden waarom ik deze film wou zien, is het feit dat Saoirse Ronan de hoofdrol speelde (Ik weet. Ik ben een beetje bevooroordeeld). Ik zag haar voor het eerst spelen in "Hanna" en was onmiddellijk betoverd door haar naturelle uitstraling en de professionaliteit die ze toonde in haar acteren. Alsof ze al een doorgewinterde oude rot in het vak was. Toen ik ze zag schitteren in “Byzantium” en “The Host” (alhoewel deze laatste een beetje te melig was) was het voor mij overduidelijk dat we nog veel mooie dingen zouden zien van deze frêle jongedame. En “How I live now” mag gerust bijgeplaatst worden in die galerij van prachtvolle en in hun opzet geslaagde films. Ondanks het ietwat depressief onderwerp.


Het verdict 8/10
Links :
IMDB , Moviemeter



Share on Google Plus

About Peter Pluymers

I'm Peter, 49 years and living in Belgium. I'm married with Veronika and together we have two lovely kids , Karolien (5y) and Filip (3y) I'm a big movie-fan. That's why I created a blog on blogger. It's fun writing for it. This is the adress and here you'll find the English version. Day by day you'll see new movies being added to it. A suggestion or a correction is always welcome, since my English isn't that perfect :)
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 reacties :

Een reactie plaatsen