The Anomaly (2014)

English Here ...

Genre
: SF/Actie
Land : UK

Cast
:
Noel Clarke : Ryan
Ian Somerhalder : Harkin Langham
Alexis Knapp : Dana
Brian Cox : Dr. Langham

Regisseur
: Noel Clarke

Korte Inhoud

Ryan, een getraumatiseerde ex-soldaat, wordt wakker achterin een bestelbusje, samen met een ontvoerde jongen. Ryan helpt de jongen te ontsnappen maar wanneer hij een masker in zijn rugzak vindt komt hij tot een ontstellend besef. Er is echter geen tijd om te handelen want na 9 minuten en 47 seconden van bewustzijn gaat alles op zwart.

Mijn mening

“Is there a technology that allows people to control somebody else's mind?
Tell me about mind control!”

Ooit stond ik eens naar een schilderwerk te kijken in een kunstgalerij. Een creatie uit de moderne kunst waar ik na een half uur bestuderen, nog steeds niet kon vatten wat het nu eigenlijk wou aantonen en dat als je het een kwartslag zou draaien, er essentieel niks zou veranderen. En dan herinner ik me nog het verplicht lezen van een literaire werk uit het magisch-mythisch oeuvre van een Nederlands schrijver , waarbij 2 pagina’s nodig waren om dode vliegen op een vensterbank te beschrijven. En dan herinner ik me nog dat uur “Statistiek” op de universiteit waar ik mezelf na een uur afvroeg wat al die ingewikkelde stellingen waren op het bord. Bij “The Anomaly” had ik na een tijdje eigenlijk hetzelfde gevoel. Na een half uur kijken vroeg ik me eigenlijk ook af waar ik in godsnaam naar aan het kijken was en wat nu eigenlijk de bedoeling was van het hele gebeuren. Om voor de vijfde keer het hoofdpersonage te zien ontwaken op een andere locatie, suf voor zich uit kijkend en niet begrijpend hoe hij op een ander tijdstip in de toekomst daar is terechtgekomen , begon toch snel te irriteren. Dat  ik ondertussen het bevallige achterwerk van een wulps uitziende vamp mocht bewonderen, zorgde er niet voor dat mijn nieuwsgierigheid naar meer geprikkeld werd. In tegendeel, de drang om er de brui aan te geven werd met de minuut groter.
Het Verdict 2/10
Links : IMDB
, Moviemeter
Share on Google Plus

About Peter Pluymers

I'm Peter, 49 years and living in Belgium. I'm married with Veronika and together we have two lovely kids , Karolien (5y) and Filip (3y) I'm a big movie-fan. That's why I created a blog on blogger. It's fun writing for it. This is the adress and here you'll find the English version. Day by day you'll see new movies being added to it. A suggestion or a correction is always welcome, since my English isn't that perfect :)
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 reacties :

Een reactie plaatsen