A Dark Place (2018)


 English HereKorte Inhoud 
Wanneer een jongetje dood gevonden wordt in een slaperig stadje in West-Pennsylvania, speelt de lokale vrachtwagenchauffeur Donald voor detective. Hij begint aan een obsessief onderzoek om te bewijzen dat de jongen is vermoord. Al snel leidt dit tot ondenkbare en schrijnende gevolgen.

Genre : Thriller/Mysterie
Land : UK

Cast
Andrew Scott : Donald Devlin
Bronagh Waugh : Donna Reutzel
Christa Beth Campbell : Wendy

Regisseur  
Simon Fellows

Mijn mening


Getting the job done the easy way,
is like running away from the problem.
Because dealing with the problem is...
It takes hard work.

Ik heb een voorliefde voor het onbekendere werk. De indie-film wereld is levendig en onuitputtelijk. Het spijtige is dat er ook enorm veel kaf onder het koren zit. En dan kom je zo’n film tegen als “A dark place” (Originele titel : "Steel Country")met een onderwerp dat niet direct indruk maakt. Je verwacht hetzelfde, routineus afgehaspelde verhaal zoals er al verteld werden in ontelbare andere films. Maar naarmate de film vorderde, werd ik meer overweldigd en enthousiast. En dan voornamelijk door, de voor mij onbekende, acteur Andrew Scott. Mijn schaamtegevoel vergrootte met de minuut terwijl ik zijn acteerprestatie bewonderde. Hoe in hemelsnaam komt het dat ik deze acteur niet kende? Als je Dustin Hoffman fabuleus vond als autistische broer van Tom Cruise in “Rain Man”, dan ben ik zeker dat je de vertolking van Andrew Scott als de geestelijk gehandicapte Donald Devlin ook zal appreciëren. Gelijkwaardig en Oscarwaardig zijn twee woorden die onmiddellijk bij me opkomen. Een ontroerend en tegelijkertijd inspirerend personage. Tegelijkertijd was de film ook nog eens boeiend genoeg en bleef het giswerk duren tot de ontknoping.


Verplicht kijkvoer noem ik dit. En vooral (ik kan het niet meer benadrukken) vanwege de acteur Andrew Scott. Overlaad die vent met allerhande prijzen en hopelijk krijgt hij aanbiedingen voor films die een breder publiek bereiken. Ik heb in ieder geval zijn filmografie bekeken en zal zeker nog meer werk uit zijn oeuvre bekijken.
PS. Verwar deze film niet met de gelijknamige film met Luke Baines.



 
Het Verdict 7/10
Links : IMDB, Moviemeter

A Dark Place (2018) on IMDb

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.