16 Blocks (2006)




English Here ...


Genre
: Misdaad/Actie
Land
: VS

Cast :
Bruce Willis : Jack Mosley
Mos Def : Eddie Bunker
David Morse : Frank Nugent

Regisseur
:
Richard Donner

Korte Inhoud
Jack Mosley is een uitgebluste rechercheur die niet bekend staat om zijn fijnzinnige methodes. Zijn opdracht is het begeleiden van een belangrijke getuige (Mos Def) van het politiebureau naar de rechtbank. De afstand waarover dit moet plaatsvinden is 16 straatblokken. Onderweg komt Mosley er achter dat deze man zal getuigen tegen zijn corrupte collega's en dat het volledige New Yorkse politiekorps er alles aan zal doen om hem uit de weg te ruimen. Mosley wordt nu gedwongen te kiezen tussen loyaliteit aan zijn collega's en het beschermen van deze getuige....


Mijn mening

Bruce Willis in deze film !!!! Als totale BW-fan moet ik deze film dus wel zien en zal het ook weeral allemaal top zijn. Verrassing numero uno : Bruce is eigenlijk een uitgerangeerde detective met een serieus alcohol probleem. Eindelijk eens een vertolking waarbij hij (lichtjes evenwel) het juk van McClane van zich afschudt. Uiteindelijk vind ik het toch weer een top-prestatie van hem in deze rol.


Mos Def in de rol van de eigenlijk sullige misdadiger die precies niet in staat is om een misdaad te plegen en die door Bruce Willis 16 blokken verder naar een gerechtsgebouw moet worden gebracht , waar deze een verklaring gaat afleggen wat wel eens ten nadele van de corrupte agenten (yep ze zijn er weer) kan zijn. Dat nasale rare accentje dat hij gebruikt was voor mij in het begin ook grappig en werkte op mijn lachspieren. Uiteindelijk vond ik op het einde dat dit wel degelijk volledig bij hem paste. Ondanks dat het hele verhaal zich maar afspeelt op een afstand van 16 blokken, heeft deze film toch verschillende wendingen waardoor het allemaal wel spannend blijft.


En natuurlijk mag de befaamde Willis humor niet ontbreken : droogjes zoals altijd. Al moet ik zeggen dat Mos ook wel zijn steentje bijdroeg.

Jack Mosley: You're not gonna die on me are you?
Eddie Bunker: I dunno, I ain't never died before.

Voor mij een top film uiteindelijk.


Het Verdict 8/10

Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.