Jumanji (1995)


Korte Inhoud 
Alan Parrish ontdekt Jumanji, een mysterieus en reuzespannend spel. Wanneer Alan het samen met zijn vriendinnetje Sarah gaat spelen, ontdekt hij, te laat, dat het spel bovennatuurlijke krachten heeft. Door een ongelukkige worp van de dobbelstenen wordt hij de jungle van Jumanji ingezogen. Daar blijft hij 26 jaar lang opgesloten tot hij door twee nietsvermoedende kinderen wordt bevrijd. Samen met Judy en Peter moeten de inmiddels volwassen geworden Alan en Sarah het spel uitspelen. 

Genre : Horror/SF/Thriller
Land : VS

Cast
Robin William : Alan Parrish
Kirsten Dunst : Judy Shepherd
Bradley Pierce : Peter Shepherd
Bonnie Hunt : Sarah Whittle


Regisseur
Joe Johnston


Mijn mening
Alan, please, last time I played this game, it ruined my life. 

Na jaren heb ik deze nog eens terug gezien. Ik vond dat toen in de tijd een schitterende, onderhoudende (kinder)film. Zeker door het acteerwerk van Robin Williams op zijn ADHD-manier. Altijd een spring-uit-het-doosje figuur dat ongelofelijk druk kan doen. 


De special effecten zijn naar de huidige standaard een beetje gedateerd (die apen zien er niet uit), maar vind ik eigenlijk niet echt storend. Het verhaal blijft knap in elkaar gestoken en als mijn ukkies wat groter zijn, ga ik er samen met hun naar kijken. 

Misschien is hun reacte : "Jezus Pa! Wat een flauw gedoe is dat ...."
Jeugd van tegenwoordig :) 



Het Verdict 9/10
Links : IMDB
, Moviemeter

Jumanji (1995) on IMDb

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.