Takers (2010)

Genre : Misdaad/Actie
Land
: USA

Cast :
Paul Walker : John Rahway
Hayden Christensen : A.J.
Matt Dillon : Jack Welles
T.I. : Ghost

Regisseur :
John Luessenhop

Korte Inhoud
Een team van bankovervallers hebben juist een succesvolle overval achter de rug en leiden nu een leven van weelde en luxe terwijl ze weeral plannen maken voor een volgende job. Als Ghost , een voormalig bendelid , vrijkomt uit de gevangenis kan hij de groep overtuigen een overval te plegen op een gepantserde wagen waar 20 miljoen dollar in zit.
Mijn mening

Prima film
Bende overvallers met een hoger IQ dan de meeste bankovervallers, die in stijl door het leven gaan. Ze plannen de overval minutieus op voorhand zodanig dat er niks fout kan lopen. Yep, op een dag vind je de job van je leven :)
Het begin van de film is een trage voorstelling van de hele crew , gekleed in peperdure pakken , in hun eigen club , nippend van een dure scotch en dure sigaren. Ik hou enorm van deze sfeer. En uiteindelijk verschijnt Ghost, een voormalig lid dat bij een vorige overval gewond geraakte en in het gevang terechtkwam. Nu op vrije voeten, en geen rancunes , heeft hij een laatste voorstel voor een ultieme grote slag.
Matt Dillon en Jay Hernandez zijn de rechercheurs die deze bende moet opsporen.
De cast vind ik schitterend samengesteld , buiten Paul Walker. Pas op, geen slechte acteerprestatie, maar hij zegt mij niet veel. Telkens zie ik hem voor mij als die gast uit Fast & the furious met zijn baby-face :)
Als ik moet afgaan op vele recencies op IMDB zou dit dus wel een degelijke zeik-film moeten zijn, maar ik vond het daarentegen een aangename actie-film om 's avonds onderuitgezakt in de zetel naar te kijken.


Het verdict : 5 / 10
Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.