Live Free or Die Hard (2007)

 English HereKorte Inhoud
Op het moment dat er iemand inbreekt op de computers van de FBI beslist de verantwoordelijke om alle hackers te arresteren die capabel zijn om dit te verwezenlijken. Omwille van het feit dat het de 4de Juli is, heeft men problemen om vrijwilligers hiervoor op te trommelen. Er wordt dan maar beslist om lokale politieagenten in te schakelen. Eén van deze lokale politieagenten is John McClane , die de opdracht krijgt om een zekere Farell naar de FBI te begeleiden. Maar op het moment dat hij daar arriveert, worden ze door iemand anders beschoten en breekt de hel pas echt los.

Genre : Actie
Land
: USA


Cast :
Bruce Willis : John McClane
Justin Long : Matt Farell
Timothy Olyphant : Thomas Gabriel

Regisseur :
Len Wiseman

Mijn mening

Zo enthousiast als ik was over de eerste 3 delen, zo diep teleurgesteld ben ik over dit zwak deel in de "Die Hard" saga. De eerste 3 waren groots door hun spanning, uitgekiende actiescènes en de coole harde McClane met rake one-liners en droge cynische humor. Het laatste zit nog altijd in deze film, maar de actie is zoooooooo overdreven , dat ik alleen kon zuchten bij het zien ervan. Een eerste opmerking die ik had, en die ik ook gelezen heb op IMDB bij iemand anders, is het blokkeren van alle straten in DC behalve dan die straten waar de achtervolging zou gebeuren. Die achtervolging eindigde in een tunnel (toegegeven , onweerstaanbare scènes daar) en toen het licht stilletjes aan werd uitgedaan door de bad-guys, kon ik het niet helpen om te denken : tiens, ik zou in ieder geval mijn lichten aandoen.


Maar het meest irritante voor mij was het stuk waar McClane een truck bestuurd over een bruggencomplex, achterna gezeten door een straaljager. Dit was zo grotesk, zo superhero-achtig. Dit hoorde thuis in "The Avengers" of zoiets ... maar niet in "Die Hard".

Bruce Willis = "Die Hard". Maar het is wel ietsiepietsie te makkelijk om hem te casten en dan de film de titel "Die Hard : huppeldepup" te noemen !


Timothy Olyphant speelde de would-be-bad-guy. Een uitdrukkingsloos gezicht. In de verste verte niet zo geschift als de 3 bad-guys uit de eerste 3 delen. Justin Long vond ik dan weer beresterk als jeugdig computer-nerdje, dat bijna in zijn broek deed van al dat geweld rondom hem heen.


Het verdict : 5 / 10
Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.