The Double (2011)

 English HereKorte Inhoud
Het verhaal gaat van start met de mysterieuze moord op een dood gewaande senator. De moord heeft alle kenmerken dat het uitgevoerd is door iemand uit de Sovjet-Unie. De gepensioneerde CIA agent Paul Shepherdson wordt opnieuw aan het werk gezet door de jonge, ambitieuze FBI agent Ben Geary om de mysterieuze moord op te lossen.

Genre
: Actie/Misdaad
Land : USA

Cast :
Richard Gere : Paul Shepherdson
Topher Grace : Ben Geary
Stephen Moyer : Brutus

Regisseur :
Michael Brandt

Mijn mening
 
Oei een tegenvaller.

Ik dacht een film met Richard Gere als geheimagent op rust zou wel eens interessant kunnen zijn. Dat was het ook het eerste half uur. Toen ik Topher Grace zag , kon ik hem niet direct thuisbrengen en toen herkende ik hem van "That '70s show". Toen in de tijd vond ik hem al in die sitcom een slome. Hier leek het ook wel alsof hij bijna in slaap viel. Deze rol paste dus totaal niet bij hem.

Dat er zo vroeg iets onthuld wordt, is wel eens iets nieuws. Maar hierna zakte het allemaal een beetje in elkaar. Toen er op het einde een totaal onverwachte twist kwam, vond ik helemaal niet meer geloofwaardig. Het heroïsch gevecht op het einde tussen Gere en Tamer Hassan had nog wel iets, maar als uiteindelijk Gere dan ineens langs Grace kruipt en bijna onmiddellijk daarna zijn laatste adem uitblaast, had ik zoiets van "Yep, kom aan!". Het was precies volkstheater ineens.



Een spionage/thriller met een uitstekend begin, een verrassend vroege onthulling en dan een neerwaartse vlucht naar een anticlimax. Pluspunt : het was nog eens leuk om Martin Sheen aan het werk te zien


Het verdict : 4 / 10
Links : IMDB , Moviemeter
  


The Double (2011) on IMDb

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.