Trouble with the Curve (2012)

 English Here
Korte Inhoud
Gus is een baseball scout. Het team waar hij voor werkt vindt dat hij best op pensioen kan gaan. Hij vraagt om nog één scouting te doen om zichzelf te bewijzen. Gus's vriend Pete, vraagt aan Gus's dochter om met haar vader mee te gaan daar zijn ogen sterk achteruitgaan. Mickey beslist om haar werk als advocate eventjes te pauzeren en haar vader te vergezellen en op die manier eindelijk eens te weten te komen waarom hij haar zo heeft verstoten in al die jaren. Terwijl ze daar zijn, ontmoeten ze Johnny,een scout voor een ander team.
Genre
: Drama/Sport
Land
: USA


Cast :
Clint Eastwood : Gus
Amy Adams : Mickey
Justin Timberlake : Johnny
John Goodman : Pete Klein

Regisseur :
Robert Lorenz

Mijn mening

"What are you all staring at? I'm not a pole dancer"


Clint Eastwood (Gus) op zijn best als baseball-scout. Een oude humeurige mopperkont die, zo lijkt het, alleen oog heeft voor baseball. Met het ouder worden, gaat zijn zicht drastisch achteruit en vraagt zijn beste vriend (leuke bijrol van John Goodman) aan Gus's dochter om haar vader bij te staan. De nieuwe generatie in de club waar Gus onder contract ligt proberen hem aan de kant te schuiven. Matthew Lillard speelt natuurlijk de rol van het irritant betwetertje. Ik weet niet hoe het komt, maar die vent heeft gewoon de uitstraling om zo'n vervelend ettertje neer te zetten.


Ondanks de enorme clichés en opeenstapeling van voorspelbare verlopen, heeft deze film mijn aandacht tot het einde kunnen vasthouden en vond ik het een aangename film om naar te kijken. De slechte vader-dochter relatie, wat eigenlijk het hoofdonderwerp is in deze film, komt natuurlijk picobello in orde op het einde, de betweterige nerd wordt vanzelfsprekend op zijn plaats gezet en de laan uitgestuurd, de advocaat die zich slinks in de plaats gewrongen heeft van de dochter om een baanbrekende zaak te leiden maakt er natuurlijk een soepje van en de dochter vindt haar prins op het witte paardje ook in de loop van het verhaal. Zo voorspelbaar, maar voor één keer niet storend voor mij.


Misschien een teken van mijn goede smaak, maar ik had pas op het einde door dat de andere scout Justin Timberlake was. Al bij al vond ik hem toch een puike prestatie leveren en eventjes kwam het woord "acteertalentje" in me naar boven. In ieder geval was hij hier meer overtuigend dan in "In Time" en is hij sowieso meer te pruimen dan 50 Cent in whatever film. Amy Adams vertolkte de rol van tienerdochter ,die meer baseball kennis in zich heeft dan het zo zou lijken , prima en is dan ook nog eens leuk om naar te kijken. En Robert Patrick heeft de eer om de meest bevredigende actie in de hele film te vertolken nl. de gluiperige Philip ontslaan.
Al met al, een mooi onderhoudend romantisch drama.


Het verdict 7 /10
Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.