Dark Skies (2013)

 English HereKorte Inhoud
Als de familie Barrett hun dagdagelijks zorgeloos leven verstoord wordt door een reeks  verontrustende gebeurtenissen, komen ze tot de vaststelling dat een angstaanjagende en dodelijke kracht het op hen gemunt heeft.

Genre : Horror/SF
Land
: USA


Cast :
Keri Russell : Lacy Barrett
Dakota Goyo : Jesse Barrett
Josh Hamilton : Daniel Barrett

Regisseur :
Scott Stewart

Mijn mening 

Deze stond al lang te wachten in mijn lange rij nog te kijken films. En daar ik de enige ben in dit huishouden die een goede spannende horror/SciFi film kan appreciëren, heb ik me in het holst van de nacht in de zetel genesteld en eindelijk eens gekeken. Het heeft verre van iets te maken met horror. 't Is meer een "Signs" meets "E.T." , maar dan de onvriendelijke versie. 


Het thema van de mensheid die al jarenlang gebruikt worden voor experimenten door buitenaardsen, is niks nieuws. Maar ondanks het miniem gebruik van Special Effects weet deze film toch aardig de spanning er in te houden. Voor mij zat er geen enkel schrikmoment in, maar het moet al iets enorm spannends zijn wat mij doet schrikken, want meestal voel ik dit al van mijlenver aankomen. Ik vond het jongetje dat Sam (Kadan Rocket) speelt schitterend in zijn rol. Niet evident om op die leeftijd zo overtuigend een rol te spelen. 


Dus een onderhoudende film over iets waar niemand een antwoord op heeft nl. zijn wij alleen in dit universum, of liggen we inderdaad al jaren onder een microscoop.

De quote van Arthur C. Clarke dekt eigenlijk de lading :
Two possibilities exist ...
Either we are alone in the universe or we are not.
Both are equally terrifying.



Het verdict : 8 / 10
Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.