Guest Blog : Wie volgt Daniel Craig op als James Bond?





Bron: Spoiler TV

De vreemdste namen duiken op, van John Travolta tot Will Smith

Sinds Daniel Craig in een interview zijn mond voorbij sprak en zei dat hij ‘nog liever zelfmoord pleegt’ dan nog eens mee te spelen in een 007-film, is de jacht op de nieuwe Mister Bond geopend. De gekste namen doen de ronde vreemd genoeg, van Damian Lewis over John Travolta tot Will Smith. 

De 47-jarige acteur speelde de hoofdrol in vier Bond-films, maar heeft er nu ‘voor minstens twee jaar’ genoeg van, zo zegt hij zelf. ‘En het maakt me ook niet uit wie er na mij komt’, zei hij in een interview met het Britse magazine Time-Out begin oktober. ‘Mocht ik ooit nog een Bond-film maken, dan zou ik dat alleen doen als ze er mij veel geld voor betalen.’
Blijkbaar is de voortdurende druk om er perfect uit te zien, te groot. ‘Voor James Bond gaat alles om het uiterlijk’, aldus de acteur. ‘Het is een onuitputtelijk gevecht. Ik weet dat de manier waarop Bond een kostuum draagt en een ruimte binnenwandelt, van belang is. Maar ik ben een acteur en dus wil ik me niet bezig houden met mijn uiterlijk. Ik moet me focussen op twee verschillende dingen en dat twee jaar lang. Bond moet er goed uitzien en tegelijk uitstralen dat het hem niets kan schelen wat iemand anders vindt van zijn looks.’
Sinds Craig zo openlijk toegaf dat hij geen vijfde film meer wil maken, gaan er voor zijn opvolger de vreemdste namen de ronde, van Will Smith over Colin Firth tot zelfs John Travolta. De kandidaat met de meeste slaagkansen is misschien wel de eerste in het lijstje van online gokwebsite Unibet, die het meeste inzet op de charmante Damian Lewis. De producer zou zelfs al akkoord zijn met de 44-jarige Homeland-ster, zo claimt de Daily Mail te weten.
Bronnen vertelden de krant dat in James Bond-kringen Lewis hoog aangescheven staat. Hij wordt aanzien als een internationale all-round acteur die enkel beter wordt met zijn leeftijd. Probleem is enkel nog Damian Lewis zelf te overtuigen. De man zegt tegenwoordig heel gelukkig te zijn met zijn leven en de acteur wil dat graag zo houden. ‘Maar we zien wel wat er gebeurt’, zo voegt hij er toch aan toe.
Dit zijn de huidige favorieten van de bookmakers:
Acteur
Gespeeld in o.a.
Wat wij denken
Damian Lewis
Homeland
Voor experten is Lewis de favoriete opvolger en we kunnen begrijpen waarom. Craig heeft bewezen dat ‘volwassen’ spionnen het goed doen, dus in dat opzicht zou Lewis een logische en vooral goede keuze zijn. 
Tom Hardy
Mad Max: Fury Road
Hardy is Engels en vooral heel  cool en door veel filmfans geprezen wordt. Geen slechte nummer twee dus.
Idris Elba
The Wire
Kiezen voor Idris Elba zou een enorme aardverschuiving kunnen veroorzaken. Elba zou de eerste zwarte James Bond zijn, maar net om die reden haakt de acteur zelf af. ‘Sean Connery was toch ook niet de Schotse 007?’
Henry Cavill
Man of Steel
Cavill is met 32 jaar een pak jonger, bijna een baby-face zoals sommigen hem noemen. En dus minder geschikt vinden wij. Bond wordt ten slotte verondersteld een ervaren MI6-agent te zijn intussen, na al die films.
Michael
Fassbender
Steve Jobs
Misschien eerder geschikt als bad guy dan als good guy. Indrukwekkend palmares, dat wel: Fassbender won onder meer de Screen Actors Guild Award voor zijn rol in Inglourious Basterds.


Geschreven door Alexia Simons

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.