Why the fuck did you make her in the first place? Huh? For the
betterment of mankind? You never wanted a normal child because you were
afraid of losing control.
Het uitgangspunt van deze film leek me ideaal om een soort
Frankenstein-achtige variant van te maken m.a.w. de schepping zou wel
een succes kunnen zijn maar de consequenties en de niet ingecalculeerde
risico's zouden weer zorgen voor mistoestanden en waarschijnlijk een
niet zo happy-end. Uiteindelijk begon deze film dan ook sterk en
intrigerend met het manipuleren van DNA . Hierdoor konden de twee
topwetenschappers , Clive Nicoli (Adrien Brody) en Elsa Kast (Sarah Polley), een nieuw organisme
ontwikkelen waaruit ze een middel konden fabriceren wat een revolutie
zou betekenen in de strijd tegen allerhande dodelijke ziektes en
aandoeningen bij mensen.
We ondergingen dan achtereenvolgens de volgende verhaallijnen : Clive
doet het met het wezen, het wezen sterft en wordt begraven, een
mannelijke variant verschijnt ineens en verkracht Elsa, vermoord Clive
en wordt uiteindelijk door Elsa vermorzeld met een grote kei. Het
uiteindelijk resultaat had ik al van kilometers ver zien aankomen nl.
Elsa is zwanger van een nieuw specimen en krijgt een bom geld om haar
lichaam ten dienste van de wetenschap te stellen. Wel wel wel, dat hadden we echt niet zien aankomen.
Slotsom uitstekend begin, vervelend en langdradig middenstuk en een
volledig van de pot gerukte afsluiter. Dren (omgekeerde van NERD) was in
de beginfase aardig gevormd door de CGI en in de eindfase kon ik het
ontvouwen van haar vleugels wel appreciëren . Daarlangs leek ze me meer
op een carnavaleske verschijning met een rubberen omhulsel over haar
hoofd getrokken. Maar dat de erotische ontwikkeling erbij kwam kijken
vond ik een brug te ver en gaf aanleiding tot nietszeggende en
overtollige scènes. Niet bepaald een hoogvlieger deze film. En ze hadden
er zoveel meer van kunnen maken.
Post a Comment