Red 2 (2013)

 English HereKorte Inhoud
Gepensioneerd C.I.A. Agent Frank Moses brengt zijn team terug bijeen voor een opdracht om een draagbaar nucleair toestel dat vermist is, terug te vinden.

Genre : Actie/Komedie
Land
: USA


Cast :
Bruce Willis : Frank
John Malkovich : Marvin
Mary-Louise Parker : Sarah

Regisseur :
Dean Parisot

Mijn mening


Sarah: Where did you get the bodies?
Victoria: From my freezer.

 

Ondanks dat er zo een sterrencast meedeed in deze film vond ik deze film toch maar niks. Blijkbaar is deze opvolger van hetzelfde niveau als de originele film "Red", dus ga ik me ook geen moeite doen om deze laatste te gaan kijken.


Bruce Willis, John Malkovich, Helen Mirren, Anthony Hopkins ... je zou eigenlijk toch verwachten dat dit een pareltje van een film zou worden. Het is bij momenten (schaarse weliswaar) redelijk grappig en de actiescènes zijn doorgaans wel voortreffelijk. Maar het verhaal zelf was ongeloofwaardig,chaotisch en kortweg belachelijk. De enigste die ik nog enigszins kon appreciëren was Byung-hun Lee die een ijskoude Oosterse huurmoordenaar vertolkt met een hoog Bruce Lee gehalte.


Het grootste minpuntje was de vertolking van Sarah door Marie-Louise Parker. Deze begon me al zeer snel op mijn zenuwen te werken met haar gespeelde tienerachtige onschuld en de steeds weerkerende moeite die ze deed om erbij te horen en ook mee te doen met de grote jongens. Het enigste wat er nog aan ontbrak was dat ze al kirrend handjesklappend rond zou springen. De enigste goede scene was wanneer ze klem kwam te zitten in het smalle steegje bij de achtervolging. Voor de rest was het een storend irriterend element doorheen de hele film.


Blijkbaar is de film afgeleidt van een DC Comic, wat de overgangen tussen verschillende delen wel verklaart en ook het feit dat ze de halve wereld heen en weer crossen om de zaak op te lossen. Niet bijster geloofwaardig en eigenlijk een redelijk lachwekkend gegeven. Anthony Hopkins deed zijn ding zoals hij het eigenlijk altijd doet. Om eerlijk te zijn vind ik dat de man eigenlijk in elke film dezelfde uitstraling en gevoel heeft. Niet bijster origineel dus , maar het blijft een top-acteur.

"Red 2" is een actiefilm met een groot comic-book gevoel en minder geslaagde humor. Niet voor niets dat ik half weg in slaap viel, en dan naderhand het gemiste moest herbekijken.



Het verdict : 4 / 10
Links : IMDB , Moviemeter

2 opmerkingen:

  1. I thought this movie was so bad I couldn't bring myself to even write a review about it.

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.