American Hustle (2013)

 English HereKorte Inhoud
Irving Rosenfeld is een briljante oplichter die samen met zijn sluwe Britse partner en minnares Sydney Prosser wordt gedwongen om te werken voor de losgeslagen FBI-agent Richie DiMaso. DiMaso introduceert ze in de gevaarlijke maar betoverende wereld van de 'power brokers' en de maffia.

Genre
: Drama/Misdaad

Land : USA

Cast
:

Christian Bale : Irving Rosenfeld
Bradley Cooper : Richie DiMaso
Amy Adams : Sydney Prosser
Jennifer Lawrence : Rosalyn Rosenfeld

Regisseur
:

David O. Russell

Mijn mening 

"If I really wanted to fucking bother you, this is what I would do."

En hij hield zijn woord, want praktisch alles aan deze film stoorde me. Tegenwoordig vloeit er automatisch een ruime mening uit mijn toetsenbord (vroeger een pen) ongeacht of de film me positief al dan niet negatief beviel, maar bij deze film vloeit er niks en voel ik ook niet de behoefte ervoor. Christian Bale zag er vet uit (letterlijk dus en bewonderenswaardig). Bradley Cooper speelde een opgefokte, waarschijnlijk duchtig coke snuivende CIA agent die me danig op mijn zenuwen begon te werken. Amy Adams is en blijft een verrukkelijk wezen met een goddelijk lichaam. Bijna de hele film loopt ze rond met een décolletée tot aan haar navel. Geen kans dat er iets onthullends te zien zou zijn, sinds ze bijna zo plat als een pannekoek is daarboven. Jennifer Lawrence heeft een lief snoetje. En dat is ook alles. Jeremy Renner had een vreselijk kapsel. En van Robert De Niro kreeg je een flits te zien zo kortstondig dat je zelfs begon te twijfelen of hij er in meespeelde. De enige positieve bijdrage was de nep Arabier die ze erbij gehaald hadden. Uitermate koelbloedig en grappig.

Voor de rest een oersaai , chaotisch en verwarrend verhaal. Tot tweemaal toe dreigde ik in slaap te sukkelen. Een hoop heisa over niks en voor mij een complete verspilling van bandbreedte en tijd.


Het verdict 1,5 /10
Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.