Dark Skies (2013)

Genre : Horror/SF
Land
: USA

Cast :
Keri Russell : Lacy Barrett
Dakota Goyo : Jesse Barrett
Josh Hamilton : Daniel Barrett

Regisseur :
Scott Stewart

Korte Inhoud

Als de familie Barrett hun dagdagelijks zorgeloos leven verstoord wordt door een reeks  verontrustende gebeurtenissen, komen ze tot de vaststelling dat een angstaanjagende en dodelijke kracht het op hen gemunt heeft.
Mijn mening 
Deze stond al lang te wachten in mijn lange rij nog te kijken films. En daar ik de enige ben in dit huishouden die een goede spannende horror/SciFi film kan appreciëren, heb ik me in het holst van de nacht in de zetel genesteld en eindelijk eens gekeken. Het heeft verre van iets te maken met horror. 't Is meer een Signs meets ET , maar dan de onvriendelijke versie. 
Het thema van de mensheid die al jarenlang gebruikt worden voor experimenten door buitenaardsen is niks nieuws. Maar ondanks het miniem gebruik van Special Effects weet deze film toch aardig de spanning er in te houden. Voor mij zat er geen enkel schrikmoment in, maar het moet al iets enorm spannends zijn wat mij doet schrikken, want meestal voel je dit al van mijlenver aankomen. Ik vond het jongetje dat Sam speelt schitterend in zijn rol. Niet evident om op die leeftijd zo overtuigend een rol te spelen.
Dus een onderhoudende film over iets waar niemand een antwoord op heeft nl. zijn wij alleen in dit universum, of liggen we inderdaad al jaren onder een microscoop.
De quote van Arthur C. Clarke dekt eigenlijk de lading :
Two possibilities exist ...
Either we are alone in the universe or we are not.
Both are equally terrifying.



Het verdict : 8 / 10
Links : IMDB , Moviemeter
Share on Google Plus

About Peter Pluymers

I'm Peter, 49 years and living in Belgium. I'm married with Veronika and together we have two lovely kids , Karolien (5y) and Filip (3y) I'm a big movie-fan. That's why I created a blog on blogger. It's fun writing for it. This is the adress and here you'll find the English version. Day by day you'll see new movies being added to it. A suggestion or a correction is always welcome, since my English isn't that perfect :)
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 reacties :

Een reactie posten