The Raven (2012)

Genre : History/Drama
Land
: USA

Cast :
John Cusack : Edgar Allen Poe
Luke Evans : Detective Fields
Alice Eve : Emily Hamilton

Regisseur :
James McTeigue

Korte Inhoud

Een film die zich situeert in het midden van 1800 en betrekking heeft op Edgar Allan Poe. Een seriemoordenaar haalt zijn inspiratie in verhalen en gedichten van Poe om mensen te vermoorden. Poe poogt samen met inspecteur Fields een eind te maken aan deze moorden en de moordenaar te vatten. Alhoewel het fictie verhalen zijn beginnen ze realistischer te worden.
Mijn mening
Had geen flauw idee wat ik kon verwachten. Maar een Cusack film zorgt altijd voor verrassingen. Cusack speelt meestal niet in van die enorme hoogvliegers, maar toch blijft er wel altijd iets hangen. Dan is het Serendipity, een teen feelgood film en dan verrast hij zoals in Martian Child. 
En yep, ik vond het een enorm sterke film waar hij Poe neerzette zoals ik me die altijd heb voorgesteld : de ietwat rare wereldvreemde vogel die akelige moordverhalen neerschrijft waarbij je toch een iet of wat gekronkeld brein moet hebben om de moordwijze zo uit te werken. De setting,sfeer,kostuums en grauwte van deze tijd komt enorm goed over. Inderdaad het liefdesverhaaltje had ook van mij weggemogen en gaf geen meerwaarde.
Deed me ook na een tijd denken aan Sherlock Holmes meets Jack the Ripper.


Het verdict : 7 / 10
Links : IMDB , Moviemeter
Share on Google Plus

About Peter Pluymers

I'm Peter, 49 years and living in Belgium. I'm married with Veronika and together we have two lovely kids , Karolien (5y) and Filip (3y) I'm a big movie-fan. That's why I created a blog on blogger. It's fun writing for it. This is the adress and here you'll find the English version. Day by day you'll see new movies being added to it. A suggestion or a correction is always welcome, since my English isn't that perfect :)
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 reacties :

Een reactie posten