Traffik (2018)
Korte Inhoud
Genre : Thriller
Land : VS
Cast
Regisseur
Als men zich gehouden had aan het idee om een ontluisterende film te
maken over mensenhandel, dan was het misschien nog interessant geweest.
Maar er een Hollywoodiaans spektakel van maken, met enkele
verhaalwendingen die je van mijlen ver zag aankomen en een
onwaarschijnlijke ontknoping, was ook weer niet zo’n denderend idee.
Mensenhandel is een bloedserieus onderwerp en een verwerpelijk type
misdaad dat serieus aangepakt en bestreden moet worden. Dat men met deze
film mensen bewust wil maken dat dit een wijdverspreid probleem is, kan
ik nog aannemen. Maar uiteindelijk is het niets anders dan een goedkope
B-film over het misbruiken en exploiteren van vrouwen in netwerken. “You were never really here” beoogt dit ook, maar dan over netwerken met minderjarigen. En daar kwam die boodschap wel klaar en duidelijk over. “Traffik”
gebruikt dan maar een goedkope oplossing door het tonen van cijfers uit
statistieken over het aantal vrouwen die in de VS ontvoerd worden. Met
andere woorden, ik was niet echt onder indruk van deze film.
Journalist Brea en haar vriend John trekken voor een romantisch weekend
de bergen in. Onderweg stoppen ze in een klein stadje langs de kust waar
ze worden aangeklampt door een groep mannen op motoren. Ze kunnen nog
nauwelijks een gevecht voorkomen en reizen verder. Ze zijn zich er
echter niet van bewust dat ze per ongeluk in het bezit zijn gekomen van
een mobiele telefoon. Een telefoon die de motorbende wanhopig terug wil
hebben.
Genre : Thriller
Land : VS
Cast
Regisseur
Mijn mening
It's a satellite phone.Bij het zien van de filmaffiche was het eerste wat ik dacht : “Amai, Halle Berry heeft wel iets met films over ontvoeringen”. Eerst was er “The Call”. Begin dit jaar heb ik “Kidnap” gezien. En nu is het een film over mensenhandel. Met name het blindelings ontvoeren van jonge vrouwen die dan in een netwerk van prostitutie en mishandeling terechtkomen. Al snel stelde ik vast dat ik er compleet naast zat en dat de vrouw in kwestie helemaal niet Halle Berry was. Ze lijkt er anders verrekt veel op. Nu, “Kidnap” vond ik al niet zo bijster goed en ronduit irritant op sommige momenten. Deze film is, ondanks een andere hoofdrolspeelster (Paula Patton), van hetzelfde niveau.
How did this get in my purse?
Het acteren op zich was helemaal niet zo slecht. Misschien een beetje
simplistisch gebracht en voorspelbaar, maar zeker niet om je over te
ergeren. Alleen werden er weer domme beslissingen genomen. Maar dat is
typische voor dit soort films, veronderstel ik. De tortelduifjes Brea
(Paula Patton) en John (Omar Epps) zien er beide leuk uit en vormen een
prachtkoppel waar de sensualiteit van afspat. Als John op een dag afkomt
met een klassieker uit de Amerikaanse autogeschiedenis als
verjaardagsgeschenk en haar meevoert naar een verrassingsweekend, weet
je al dat heel dit vreedzaam tafereel gedoemd is om op een fiasco
uitdraait.
Vooreerst worden ze lastig gevallen door een motorbende in een
tankstation. En tenslotte wordt hun fantastisch weekend vol liefde en
erotiek bedorven door het opdagen van opper-eikel Darren (Laz Alonso),
iemand met een egoprobleem en agent van sportvedetten. En als kers op de
taart, een satelliettelefoon met een resem verontrustende foto’s van
mishandelde jonge vrouwen die op een onverklaarbare wijze in Brea’s
handtas is terechtgekomen.
Post a Comment