96 Minutes (2011)

 English HereKorte Inhoud
"96 Minutes" is het verhaal van vier jonge mensen wiens leven verandert in één schokkende moment en is gebaseerd op waar gebeurde feiten. We volgen vier verschillende kinderen en de schijnbaar onschuldige beslissingen die ze nemen, die hun leven voor altijd veranderen. Zonder enige begeleiding van een volwassene zijn ze aan hun lot overgelaten.

Genre : Drama
Land
: USA


Cast :
Brittany Snow : Carley
Christian Serratos : Lena
Evan Ross : Dre

Regisseur :
Aimee Lagos

Mijn mening


Een realistische kijk op het soms uitzichtloze leven in de Verenigde Staten voor sommigen. Typisch dan weer dat dit het verhaal is van een jongen uit de achterbuurt die het dan WEL anders wil doen, maar door omstandigheden toch weer het verkeerde pad wordt opgedreven.


Het camerawerk stoorde me niet. Tegenwoordig is het standaard dat beelden een zenuwtrekje hebben. Het lijkt wel alsof de cameraman gedurig aan met een kater staat te werken. Daar heb ik me meermaals over geërgerd en uiteindelijk mij erbij neergelegd.


Het acteerwerk vind ik doorgaans niet slecht tot zelfs uitstekend. De verschillende verhaallijnen met de flash-backs die er doorheen zijn verweven, maken het wel soms moeilijk om te volgen, maar uiteindelijk vallen de puzzels bij elkaar.

Niet slecht, maar ook niet top.


Het verdict 5/10
Links : IMDB , Moviemeter 

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.