The Last Legion (2007)

 English HereKorte Inhoud
476 na Christus. Het eens zo machtige Romeinse Rijk davert op zijn grondvesten. Romulus Augustulus, de keizerlijke troonopvolger, wordt door de Goten gevangen genomen en opgesloten in een afgelegen vesting. Een aantal getrouwen onder leiding van Aurelius - bevelhebber van een uitgedund legioen - en de geleerde Ambrosinus, slagen erin hem te bevrijden. Met in hun kielzog de Gothische leider Odoaker vluchten ze naar het Noorden in de hoop in Brittannië nog een legioen te vinden dat hen kan helpen. Ze worden in hun zoektocht bijgestaan door een raadselachtige Oosterse krijger en een mysterieus zwaard...

Genre : Actie/Avontuur
Land
: UK/Italie/Frankrijk


Cast :
Colin Firth : Aurelius
Ben Kingsley : Ambrosinus / Merlin
Aishwarya Rai Bachchan: Mira

Regisseur :
Doug Lefler

Mijn mening

Ik verwachte me aan een entertainende kostuumfilm over Romeinen , maar na een tijdje was het eerder een Asterix en Obelix soft-actie film. Het enigste lichtpunt was de verschijning van Aishwarya Rai Bachchan. De Romeinen hadden haar beter aanbeden. Wat een goddelijk lichaam.


Voor de rest inderdaad Bud Spencer toestanden waarbij Gothen door het luchtruim zweven waarna Mira handenwrijvend buitenkomt. Een Thomas Brodie-Sangster die de hele film met dezelfde gelaatsuitdrukking rondloopt (puike prestatie op dat vlak). Ben Kingsley die start als een prachtig neergezette raadsman/leraar/filosoof (mooie scene in begin van de film) maar langzaam evolueert naar een irritante magiër. Dat het Merlijn werd was voor mij oogboldraaiend.


Of de film geschiedkundig correct is, is niet aan mij besteed. Ik hoopte op een onderhoudende film, maar kreeg een flauw armtierig historisch epos met mannen in rokken.


Het verdict : 3 / 10
Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.