The Odd Life of Timothy Green (2012)

 English Here
Korte Inhoud
Nadat Cindy en Jim Green te horen krijgen dat ze kinderloos zullen blijven , schrijven ze alle karaktertrekken van hun kind op en begraven het in de tuin in een houten doosje.Tijdens een storm in het midden van de nacht, worden ze wakker gemaakt door een jongentje, genaamd Timothy, die hun mama en papa noemt.
Genre
: Komedie/Fantasy
Land
: USA


Cast :
Jennifer Garner : Cindy Green
Joel Edgerton : Jim Green
Cameron 'CJ' Adams : Timothy Green

Regisseur :
Peter hedges

Mijn mening

Ai Walt Disney ... en ja ik voelde aan mijn dikke teen dat het zo'n belerende, met een kanjer van een moraal , stroperige en tot tranen toe bewegende familiefilm zou zijn , waardoor ik een flash-back kreeg van 40 jaar terug, waarin ik mijn zussen snotterend op een poef zag zitten turen naar zo'n zelfde begrafenisstemmingmakende film. Maar eerlijk is eerlijk ... deze film heeft mij op een subtiele manier ingepakt als het perfecte cadeau onder de kerstboom.


De prachtige omgeving waarin het geheel zich afspeelde, de bossen en de dwarrelende bladeren, het typische lokale boerendorp met een uitstervend potloodfabriek en potloodmuseum, de sociale banden tussen de bevolking ,de snobistische irriterende familie en de kille in-een-ivoren-toren-levende bedrijfsleider. Dit samen met de lieflijk uitziende Timothy (Cameron 'CJ' Adams) met zijn pretoogjes en een onovertroffen knuffelgehalte, die verschijnt in het leven van Cindy (Jennifer Garner) en Jim (Joel Edgerton), een kinderloos koppel dat bij een glas wijn 's avonds een opsomming maken van de ideale zoon, dit in een sigarendoosje steken en achter tussen de groenten planten. Van daaruit weet je stap voor stap wat er gaat gebeuren en wat de bedoeling is en wat de uitkomst is ... maar dit maakte me voor één keer geen reet uit, want ik heb er van genoten.


Een familiefilm dus die in de galerij van "De betere familiefilms" gerust een plaatsje mag innemen. Een lach, een traan en een droevig maar toch uiteindelijk happy end. Tja, het voordeel van ouder worden is dat je dan ook zo'n films kan appreciëren. Het beste en meest grappige uit de hoek komende moment voor mij was dat de voorspelling dat Timothy als abominabel slechte speler het winnend doelpunt zou scoren uitkomt ... behalve in het verkeerde doel.


Het verdict 7/10
Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.