Visions (2015)

 English HereKorte Inhoud
De jonge aanstaande moeder Julia verlaat het hectische stadsleven om zich bij haar echtgenoot David te voegen in hun prachtige nieuwe wijngaard. Daar wordt ze geplaagd door vreemde geluiden en visioenen van een sinister figuur. Niemand anders hoort of ziet iets, zelfs David niet. Hij begint zich steeds meer zorgen te maken over het welzijn van zijn vrouw. Zijn het hallucinaties of is er daadwerkelijk iets aan de hand?

Genre
: Horror
Land : VS

Cast
:

Isla Fisher : Eveleigh Maddox
Anson Mount : David Maddox
Gillian Jacobs : Sadie

Regisseur : Kevin Greutert

Mijn mening

Stel je het volgende voor. Het jonge koppel Eveleigh (Isla Fisher) en David (Anson Mouth) trekken naar de boerenbuiten om er een landelijke wijngaard te onderhouden (iets wat ze al jaren van droomden) en ook om het hectische leven te ontvluchten na een tragisch auto-ongeluk waarin Eveleigh betrokken was. Voeg daaraan toe dat het gebouw van deze wijngaard een verleden kent, Eveleigh hoogzwanger is en langzamerhand meer last begint te krijgen van visioenen. En tenslotte is er ook nog de befaamde wijn-recensente Helena (Joanna Cassidy) die Eveleigh in trance betrapt in haar slaapkamer terwijl deze een soortement bezweringen uitkraamt. Mijn eerste gedachte was dat ik naar de zoveelste variant van “Rosemary’s baby” aan het kijken was. Terstond leken alle omstaanders en aanverwanten verdacht. Zelfs echtgenoot David zat volgens mij in het complot om één of andere satanische rite te starten met zijn vrouw als hulpeloos slachtoffer.


Geloof me vrij, ik zat er volledig naast wat deze film betreft. De uiteindelijk ontknoping was compleet het tegenovergestelde van wat ik verwachtte. Misschien is er een glimp van originaliteit, de aanloop naar deze ontknoping is het allesbehalve. Het volledige gamma van verschijnselen die voorkomen in films met een bezeten huis, passeren hier. Verwacht je dus aan verschijnende en verdwijnende voorwerpen, uit zichzelf verplaatsende objecten, ontploffende wijnflessen en bloederige handafdrukken. Natuurlijk blijken deze paranormale gebeurtenissen in rook op te gaan nadat Eveleigh paniekerig haar verhaal doet, waardoor al snel de conclusie wordt getrokken dat haar hormonenspiegel haar parten begint te spelen en dat het innemen van antidepressiva noodzakelijk is. Isla Fisher heeft dus haar handen vol met angstig rondkijken en constant gillend door het decor te lopen. En natuurlijk is er weer niemand die haar gelooft.


Uiteraard kwam geen enkele acteur of actrice mij bekend voor. Niet moeilijk, daar ik een totale onbenul ben als het over televisiereeksen gaat. De enige die me bekend voorkwam waren IslaNow you see meFisher en Joanna Cassidy. Niet dat de vertolkingen zo erbarmelijk slecht waren. Maar echt indrukwekkend was het nu ook weer niet. Eigenlijk kwam het over als doorsnee en eendimensionaal. Raar maar waar, de vastgoedmakelaar vond ik nog het schitterendste met zijn sarcastische ondertoon en commentaar nadat hij de geschiedenis van de wijngaard heeft doorgespit op zoek naar eventuele dramatische voorvallen in het verleden.


Laat jezelf ook niet misleiden door de filmposter. Die ziet er spookachtiger uit dan de film zelf. Ik zou het ook niet bepaald bestempelen als horror. Het is eerder een paranormale thriller die men perfect zou kunnen gebruiken als episode van de “X-files”. De schaarse schrikmomenten zijn niet bijster origineel en worden enkel angstaanjagend door het gebruik van luide geluidseffecten. Voor mij was “Visions” een matige film. Niet slecht en ook niet goed. Het zoveelste eindproduct dat voortborduurt op gekende elementen. Een film zoals ze tegenwoordig aan de lopende band worden gemaakt.


Het Verdict 4/10

Links : IMDB
, Moviemeter

Visions (2015) on IMDb

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.