I still see you (2018)

 English HereKorte Inhoud 

Tien jaar geleden zorgde een Apocalyps ervoor dat de wereld geteisterd werd door geesten. Nu ontvangt Veronica "Roni" Calder een dreigend bericht dat weleens verband kan houden met deze bovennatuurlijke krachten. Ze krijgt hulp van haar mysterieuze klasgenoot Kirk en daalt af in de schaduwwereld waar de grens tussen de levenden en de doden vervaagt. Een strijd tegen de klok om een sluwe moordenaar te vatten, is begonnen.

Genre : Fantasy/Thriller
Land : VS

Cast 
Bella Thorne : Veronica Calder
Richard Harmon : Kirk Lane
Dermot Mulroney : August Bittner


Regisseur 
Scott Speer

Mijn mening 

The Event took people we cared about,
but it also left a part of them behind.
Remnants.

Toen ik een tijdje geleden “Shovel Buddies” had gezien, hield ik me voor om het item “Films kijken waar Bella Thorne in meespeelt” aan mijn to-do lijst toe te voegen. Nu moet ik wel toegeven dat ik ondertussen zo’n groot aantal to-do lijstjes heb, dat ik er bijna mijn zitkamer mee kan behangen. Kortom, veel woorden maar weinig daden. Tot mijn genoegen zag ik aan het begin van de film dat ze ook in “I still see you” meespeelde. Het enige waar ik wel van schrok, was haar verschijning. Niet zo’n guitige, frisse en bloedmooie verschijning zoals in de eerstgenoemde film. Wel een alternatief uitziend en rond zich heen trappende goth-chick met ravenzwart haar en stevige stappers aan haar voeten. Zo’n type dat je tegen komt in een met rook en boenkende doemmuziek gevulde pub. Het enige wat ontbrak was een piercing door haar wenkbrauw en onderlip.


En toch kon je doorheen de mascara een glimp opvangen van dat lieftallig gezicht met die fonkelende ogen. Zelf was ik ook zo’n alternativo in lang vervlogen tijden en heb ik me meermaals ingelaten met meisjes die er zo uitzagen. Maar geloof me. Er zaten nogal wat vogelverschrikkers tussen die de dikke laag make-up gebruikte als camouflage. Bella Thorne daarentegen blijft een ravissante verschijning. Misschien dat haar lippen er nogal botox-behandeld uitzien. Maar verder is het een hoogst appetijtelijk ogende jonge dame. Vooral als ze in T-shirt bh-loos rond paradeert. Maar genoeg over Bella Thorne. Er is ook nog de film. 


Net als in “Shovel Buddies” krijgen we hier te maken met gestorven medemensen. En hiermee wordt Veronica (Bella THorne) in haar dagelijks leven geconfronteerd. En niet alleen zij maar wereldwijd zien mensen de slachtoffers van een wetenschappelijk fiasco waarbij een labo implodeerde. Een implosie die mensen binnen een kilometers grote straal deed verdwijnen waarna ze als holografische beelden verschenen in de maatschappij. Zo’n beetje als de schaduwen die achterbleven van de mensen die aanwezig waren in Nagasaki en Hiroshima toen de atoombom viel.
 

Het zijn dus geen fenomenen zoals Cole kon zien in “The Sixth Sense” of Thomas in “Odd Thomas”. Daar waren het geestverschijningen. In “I still see you” zijn het gevisualiseerde herinneringen die dagelijks op regelmatige tijdstippen verschijnen en steeds dezelfde routine uitvoeren. Totdat je ze aanraakt en ze met een plofje terug verdwijnen. Het zijn onveranderlijke verschijningen zonder bewustzijn die geen invloed hebben op het dagelijkse samenleving. Tot er eentje verschijnt in de badkamer waar Veronica zich staat te douchen (Ja hoor!) en haar waarschuwt voor een levensbedreigend, naderend onheil. 


Daar zit dan wel de gelijkenis met de eerder genoemde films. Namelijk dat entiteiten uit het hiernamaals het hoofdpersonage waarschuwen dat er iets staat te gebeuren. In ieder geval zijn deze verschijningen een onderdeel van de huidige maatschappij. Er wordt zelfs les gegeven over “remnants” zoals ze genoemd worden. Overblijfselen uit het verleden. Het enige wat ik niet begreep, was de aanwezigheid van personen uit een ver verleden.


Ik voeg “I still see you” toe aan het rijtje horrors voor tienermeisjes. Het is zeker niet bibberen en huiveren bij zulke films (zoals in “Happy Death Day” of “Before I fall”). Verwacht dan ook geen tienermeisjes die gillend de zaal verlaten. En men heeft ook voor een beetje romantiek gezorgd zodanig dat dit doelpubliek ook een beetje kan wegdromen. In eerste instantie verwachte ik een spannende film met paranormale gebeurtenissen en spookachtige gebeurtenissen. Achteraf gezien is het een soort Nancy Drew-achtige film waarbij Veronica met de hulp van medestudent Kirk (Richard Harmon), die belangstelling toont voor de “remnants”, het mysterie van een zogenaamde seriemoordenaar tracht op te lossen. 


Ondanks dat er soms prachtige beelden te bewonderen vallen en je het verhaal hoogst origineel kan noemen, valt het al bij al tegen. De aanvang was veelbelovend. Maar naarmate de film vorderde werd het allemaal nogal oppervlakkig. En wat de uiteindelijke uitkomst zou zijn, kon je eigenlijk al vrij vroeg raden. Het is inderdaad iets voor tieners die bij het bekijken angstig dicht bij elkaar kruipen. Voor mij was het net zoals een politiek debat bekijken. Altijd hetzelfde en niets speciaals.


Het Verdict 5/10
Links : IMDB, Moviemeter

I Still See You (2018) on IMDb

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.