Lila & Eve (2015)

 English Here
Korte Inhoud
Lila rouwt om haar zoon Stephon die doodgeschoten is tijdens een drive-by schietpartij. Bij een praatgroep raakt ze bevriend met Eva, wiens dochter diezelfde nacht werd gedood. Samen besluiten ze achter de drugsdealers aan te gaan die verantwoordelijk zijn voor de dood van Stephon. Maar wanneer het geweld escaleert komt Lila achter de schokkende waarheid over Eve's identiteit.

Genre : Drama/Misdaad
Land : VS

Cast
:

Jennifer Lopez : Eve Rafael
Viola Davis : Lila
Aml Ameen : Stephon

Regisseur : Charles Stone III

Mijn mening

“God, grant me the serenity to accept
the things that I cannot change...
The courage to change
the things that I can...
And the wisdom to know the difference.”


Lila (Viola Davis) en Eve (Jennifer Lopez) zijn twee door verdriet getekende vrouwen nadat hun kinderen zijn vermoord. In tegenstelling tot anderen, blijven ze niet bij de pakken zitten en zinnen ze op weerwraak. Tijd dus dat ze het heft in eigen handen nemen. En ja hoor, de zoveelste revenge-film wordt weer op de mensheid losgelaten. Dat het ditmaal twee rouwende moeders zijn die het opnemen tegen een drugsbende en hun brutale loopjongens die op elke hoek van de straat staan te dealen, is iets dat niet vaak voorkomt. Spijtig genoeg kwam het allemaal nogal ongeloofwaardig over. Het politieapparaat stuit op een doodlopend spoor waardoor het onderzoek niet echt vordert (maar volgens de twee wraakengelen is dit vanwege hun laksheid omdat het over een kleurling handelt). De twee huismoedertjes echter, wiens leven louter bestaat uit huishoudelijke taken, het herinrichten van het interieur en een zelfhulpgroep voor ouders van vermoorde kinderen bijwonen, kunnen dankzij simpele ondervragingen en enkele gegevens uit een GSM doorstoten tot aan de kingpin van de drugsbende.


Het acteren op zich was verre van slecht. Zowel dat van Davis als dat van Lopez was bij momenten uitstekend. Davis was voor mij een volslagen onbekende (omdat ik een bloedhekel heb aan televisiefeuilletons en ik dus ook niet naar “How to get away with murder” kijk) maar was schitterend aan het begin als de ineengestorte, op pillen levende moeder. Een staaltje van briljant acteren. Bij de confrontaties met de jeugdige boefjes, kwam ze minder goed uit de verf als de onhandige furie. Het meeste werd ik verrast door Lopez die, in tegenstelling met haar rol in “Parker”, hier laat zien dat ze ook niet onaardig kan acteren. Ze was redelijk overtuigend als de zelfingenomen, rebellerende vigilante die het concept van de steungroep een beetje te soft vindt en de drijvende kracht is achter Lila’s zoektocht en wraakactie.


Misschien was ik niet aandachtig genoeg of was ik doodmoe op het moment dat ik “Lila & Eve” keek, maar de plotwending op het einde had ik echt niet zien aankomen. Echt indruk maakte het echter niet op me. Ik had eerder zo’n “ah, die richting gaat het weer uit”-gevoel. De afsluiting was dan weer te sentimenteel en onwerkelijk. Uiteindelijk is het maar een gemiddelde, doorsnee film die omzeggens nergens spannend of boeiend is. Zelfs het betere acteerwerk kon deze film niet redden. Kortom, een film om toe te voegen aan je lijstje films-te-kijken-tijdens-mijn-pensioen, want dan heb je zeeën van tijd. Schijnt het!


Het Verdict 4/10

Links : IMDB
, Moviemeter

Lila & Eve (2015) on IMDb

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.