Oz the Great and Powerful (2013)

Genre : Fantasy/Familie/Avontuur
Land
: USA

Cast :
James Franco : Oz
Mila Kunis : Theodora
Michelle Williams : Glinda

Regisseur :
Sam Raimi

Korte Inhoud
Oscar Diggs, een minder bekende dubieuze goochelaar, wordt weggeslingerd van het stoffige Kansas naar het Land van Oz. In eerste instantie denkt hij dat hij er fortuin kan maken. Dat veranderechter snel als hij de drie heksen Theodora, Evanora, en Glinda ontmoet, die niet overtuigd zijn dat hij de grote tovenaar is die iedereen verwacht. Ongewild raakt hij betrokken in het zoeken naar een oplossing voor de problemen waarmee het Land van Oz en haar bewoners geconfronteerd worden . Door gebruikt te maken van illusies,zijn vindingrijkheid en zelfs een klein beetje magie, transformeert hij zichzelf niet alleen in de grote en machtige Tovenaar van Oz, maar ook in een betere man.
Mijn mening
Raimi waagt zich aan een sprookjesachtige kinderfilm ... wie had dit kunnen denken. De regisseur van "The Evil Dead" die een teder sprookje regisseert. Persoonlijk vind ik dat de originele film uit 1939 onevenaarbaar is. Deze vind ik dan wel weer een pak beter dan The Wiz uit 1978 Met Michael Jackson en Diana Ross.
De intro vond ik hoogst origineel en inhoudelijk sterker dan de rest van de film. T`is overduidelijk een film waar de makers van de digitale beelden veel plezier aan hebben beleeft en zij dus de echte magiers waren van deze film Voor de rest is het een mooi kinderverhaal. China girl en het gevleugelde aapje konden me het meeste bekoren. De wicked witches vond ik na een tijd uiterst irritant.
Ik had gehoopt dat Franco terug zou keren naar Kansas , zoals in het origineel.
Niet slecht maar niet bepaald my cup of tee

Het verdict : 5 / 10
Links : IMDB , Moviemeter


Share on Google Plus

About Peter Pluymers

I'm Peter, 49 years and living in Belgium. I'm married with Veronika and together we have two lovely kids , Karolien (5y) and Filip (3y) I'm a big movie-fan. That's why I created a blog on blogger. It's fun writing for it. This is the adress and here you'll find the English version. Day by day you'll see new movies being added to it. A suggestion or a correction is always welcome, since my English isn't that perfect :)
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 reacties :

Een reactie plaatsen