Cut Bank (2014)




English here ...

Genre
: Thriller
Land : VS

Cast
:

Teresa Palmer : Cassandra
Liam Hemsworth : Dwayne McLaren
John Malkovich : Sheriff Vogel

Regisseur
: Matt Shakman


Korte Inhoud

Sinds hij enkele jaren geleden afgestudeerd is, is Dwayne McLaren op zoek naar een manier om weg te komen uit het kleine stadje Cut Bank waar hij is opgegroeid. Wanneer hij zich op het goede moment op de verkeerde plaats bevindt grijpt hij samen met zijn vriendin Cassandra de kans op een beter leven in de grote stad. Maar geluk bestaat niet in Cut Bank, en zijn geluk wordt al snel gevolgd door een stortvloed aan slecht karma.


Mijn mening

Hi! Welcome to Cut Bank, Montana, where the Rockies meet the Plains.
My name's Cassandra Steeley, and I'd like to show you my town full of cheer and wonted kindness.

Als je alle recensies er op naleest (wat ik normaal gezien ostentatief weiger te doen om be├»nvloeding te mijden) zou “Cut bank” veel gelijkenis vertonen met de roemruchte Film “Fargo” van de Coen broers. Ondanks dat ik zo’n enorme filmliefhebber ben en redelijk wat films voor ogen heb gekregen, moet ik toch toegeven dat ik deze befaamde film nooit heb gezien. Gat in mijn cultuur ? Ik vrees het wel, maar anderzijds heb ik dan wel onbevooroordeeld gekeken naar deze vreemd aanvoelende film. Het feit dat er twee hoofdacteurs dan ook nog eens hebben meegespeeld in de televisieserie die gebaseerd is op het Coen paradepaardje, zal dan ook nog eens meegespeeld hebben bij het vormen van een mening voor sommigen. Als onverzettelijke tegenstander van alles wat ook maar naar feuilleton ruikt, betekent dit ook alweer een pluspunt. Het is geen kunstwerk met een grote K geworden, maar het heeft toch een enorm hoog entertainmentgehalte.




My rating 6/10 
Links : IMDB
, Moviemeter   

Share on Google Plus

About Peter Pluymers

I'm Peter, 49 years and living in Belgium. I'm married with Veronika and together we have two lovely kids , Karolien (5y) and Filip (3y) I'm a big movie-fan. That's why I created a blog on blogger. It's fun writing for it. This is the adress and here you'll find the English version. Day by day you'll see new movies being added to it. A suggestion or a correction is always welcome, since my English isn't that perfect :)
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 reacties :

Een reactie plaatsen